Robin (17) sammenligner plassen på campus med lottogevinst
Da Robin Rasmussen fra Frekhaug fikk beskjeden om at han var tatt ut til Baker & Konditor Campus 2026, føltes det som å vinne i lotto. Nå gleder han seg til en uke fylt med nye opplevelser, nye bekjentskaper og mye faglig påfyll.
Navn: Robin Rasmussen
Alder: 17 år
Skole: Sandsli videregående skole
———————————————-
Hvorfor valgte du baker- og konditorfaget?
– Jeg synes det er veldig gøy å bake og lære nye ting.
Hva liker du aller best å lage?
– Jeg synes det er gøyest å bake søt gjærbakst.
Hva er ditt signaturprodukt?
– Har ikke noe spesielt signaturprodukt ennå.
Hvordan føltes det da du fikk vite at du var valgt ut til Baker & Konditor Campus?
– Det var som å vinne i lotto.
Hva gledet du deg mest til før du kom hit?
– Jeg gledet meg til det meste.
Hva håper du å lære denne uka?
– Å bli kjent med nye mennesker og lære nye ting.
Hva er målet ditt for oppholdet?
– Å lære nye ting.
Er det noe du er ekstra spent på?
– Jeg er ekstra spent på å møte Andre på Åpent Bakeri.
Hvilket bedriftsbesøk ser du mest fram til?
– Åpent Bakeri.
Hva tror du blir høydepunktet denne uka?
– Å møte Andre på Åpent Bakeri.
Hva håper du å ta med deg hjem etter campus?
– Nye erfaringer og minner.
Hvordan vil vennene dine beskrive deg med tre ord?
– Engasjert, energisk og litt treg.
Hva er den største styrken din på kjøkkenet?
– God innsats.
Hva er noe du ønsker å bli bedre på?
– Nøyaktighet.
Hvor ser du deg selv om fem år?
– Med svennebrev som baker.
Hvis du kunne jobbe på et bakeri eller konditori hvor som helst i verden, hvor ville du valgt?
– Et sted i England.