Gustav (17) føler seg som en VIP på Campus
Da Gustav Kvalsvik Aasland fra Haugesund fikk beskjed om at han var valgt ut til Baker & Konditor Campus 2026, ble han både stolt og glad. Nå ser han fram til en uke fylt med nye opplevelser, nye vennskap – og ikke minst et møte med bakerprofilen Andre på Åpent Bakeri.
Navn: Gustav Kvalsvik Aasland
Alder: 17 år
Skole: Karmsund videregående skole
Hvorfor valgte du baker- og konditorfaget?
– Fordi jeg synes det er gøy å bake.
Hva liker du aller best å lage?
– Søt gjærbakst.
Hva er ditt signaturprodukt?
– Har ikke noe spesielt signaturprodukt ennå.
Hvordan føltes det da du fikk vite at du var valgt ut til Baker & Konditor Campus?
– Jeg ble veldig glad da jeg ble trukket ut til å være med, og følte meg som en VIP.
Hva gledet du deg mest til før du kom hit?
– Alt jeg skulle få lov til å oppleve.
Hva håper du å lære denne uka?
– Bli kjent med nye mennesker og lære masse nytt.
Hva er målet ditt for oppholdet?
– Bli kjent med masse nye mennesker og lære nye teknikker.
Er det noe du er ekstra spent på?
– Hvordan det blir å møte Andre på Åpent Bakeri.
Hvilket bedriftsbesøk ser du mest fram til?
– Åpent Bakeri.
Hva tror du blir høydepunktet denne uka?
– Å møte Andre på Åpent Bakeri.
Hva håper du å ta med deg hjem etter campus?
– Fysiske ting.
Hvordan vil vennene dine beskrive deg med tre ord?
– Veldig hyggelig, imøtekommende og glad.
Hva er den største styrken din på kjøkkenet?
– Jeg klarer å holde meg rolig når det skjer mye rundt meg.
Hva er noe du ønsker å bli bedre på?
– Å lære mer om søtbakst og laminerte deiger.
Hvor ser du deg selv om fem år?
– Da håper jeg å jobbe på et bakeri med svennebrev som baker.
Hvis du kunne jobbe på et bakeri eller konditori hvor som helst i verden, hvor ville du valgt?
– På mitt eget bakeri.