Ung mann i grå T-skjorte står foran et Baker & Konditor-banner og viser tommelen opp.
Gustav Kvalsvik Aasland fra Haugesund.

Gustav (17) føler seg som en VIP på Campus

Da Gustav Kvalsvik Aasland fra Haugesund fikk beskjed om at han var valgt ut til Baker & Konditor Campus 2026, ble han både stolt og glad. Nå ser han fram til en uke fylt med nye opplevelser, nye vennskap – og ikke minst et møte med bakerprofilen Andre på Åpent Bakeri.

Navn: Gustav Kvalsvik Aasland
Alder: 17 år
Skole: Karmsund videregående skole

Hvorfor valgte du baker- og konditorfaget?

– Fordi jeg synes det er gøy å bake.

Hva liker du aller best å lage?

– Søt gjærbakst.

Hva er ditt signaturprodukt?

– Har ikke noe spesielt signaturprodukt ennå.

Hvordan føltes det da du fikk vite at du var valgt ut til Baker & Konditor Campus?

– Jeg ble veldig glad da jeg ble trukket ut til å være med, og følte meg som en VIP.

Hva gledet du deg mest til før du kom hit?

– Alt jeg skulle få lov til å oppleve.

Hva håper du å lære denne uka?

– Bli kjent med nye mennesker og lære masse nytt.

Hva er målet ditt for oppholdet?

– Bli kjent med masse nye mennesker og lære nye teknikker.

Er det noe du er ekstra spent på?

– Hvordan det blir å møte Andre på Åpent Bakeri.

Hvilket bedriftsbesøk ser du mest fram til?

– Åpent Bakeri.

Hva tror du blir høydepunktet denne uka?

– Å møte Andre på Åpent Bakeri.

Hva håper du å ta med deg hjem etter campus?

– Fysiske ting.

Hvordan vil vennene dine beskrive deg med tre ord?

– Veldig hyggelig, imøtekommende og glad.

Hva er den største styrken din på kjøkkenet?

– Jeg klarer å holde meg rolig når det skjer mye rundt meg.

Hva er noe du ønsker å bli bedre på?

– Å lære mer om søtbakst og laminerte deiger.

Hvor ser du deg selv om fem år?

– Da håper jeg å jobbe på et bakeri med svennebrev som baker.

Hvis du kunne jobbe på et bakeri eller konditori hvor som helst i verden, hvor ville du valgt?

– På mitt eget bakeri.

Powered by Labrador CMS